Stichting Gevu Museumbus

oldtimerbussen verhuur voor uw bruiloft/feestje of rondritten

Wagenpark.

Gevu 27:

Kenteken : RB-27-84

Bouwjaar : 1956

Voormalige stadsbus van het gevu, kwam in dienst in 1956 en heeft daar dienst gedaan tot 1976. De bus is toen verkocht aan het safaripark Beekse bergen en heeft daar ruim 10 jaar dienst gedaan als safari bus. De bus is toen samen met de gevu 31 terug gekocht door het Gvu om de bus te gaan gebruiken als museum bus.  de oorspronkelijke museum bus zou eigenlijk de 31 worden maar die bleek uiteindelijk toch veel slechter te zijn dan de 27. De 27 is toen museum bus geworden bij de BAMU, de bus is toen gerestaureerd bij het C A B in Utrecht. Na de opheffing van de BAMU is helaas alleen bus 27 bewaard door het gvu. In 2001 hebben de vrijwilligers bij het gvu de bus nogmaals gerestaureerd en ingezet voor besloten vervoer. Na het  verdwijnen van het GVU in december 2013 zijn wij samen gegaan met stichting Bram uit Amsterdam en nu na drie jaar hebben wij besloten een eigen stichting te gaan beginnen per 1 januari 2017.

GEVU 316.

Kenteken: 30-79-GB

Bouwjaar 1975

In 1975 is deze Hainje - DAF CSA1 gebouwd voor het GEVU (Gemeentelijk Energie en Vervoerbedrijf Utrecht. Op 1 oktober 1975 is de 316 in dienst gesteld, op 14 september 1984 is hij weer teruggekeerd na een carrosserie revisie om op 13 juni 1985 weer terug te komen na een schilderbeurt. Op 24 oktober 1990heeft de bus zijn laatste dienst gedraaid op omloop 27.35.  De 316 is na buitendienststelling op 30 oktober afgevoerd naar Maastricht Airport om dienst te doen als platform bus met nummer 030155 en heeft daar tot 14 maart 2000 dienst gedaan. Op 14 maart is hij naar Bert Molenaar (army & recyclingproducts) gegaan in Venlo. Molenaar heeft de bus in 2002/2003 in vrijwel originele staat teruggebracht en gereviseerd. Over de periode tot 2005 is niet heel veel duidelijk. Op 14 december 2005 is de bus bij Stertax in Nijmegen terecht gekomen om daar te rijden als discobus. Op 1 september 2010 is de bus in Nijmegen opgehaald door Busmuseum van IJsseldijk. De 316 heeft nu nog de uitstraling van het GVB uit Dordrecht, echter is de bus in 2017 met zijn 42 jaar ook een echte klassieker geworden. Donderdag 31 augustus heeft stichting Gevu Museumbus de bus overgenomen van Busmuseum Ijsseldijk om hem weer in zijn oorspronkelijke Utrechtse Uitstraling terug te brengen en te bewaren. Zo gauw de bus helemaal klaar is zal hij ook ingezet gaan worden voor de verhuur.

Opbellen